FORENINGSPORTAL Stad foreningsportal

Følg Arendalsuka på stream

Denne veka vert Arendalsuka arrangert med debattar, samtaler og seminar i fleng heile veka. Viste du at deler av dette arrangementet kan følgjast på stream? Vi har laga ein oversikt over litt av det som kan vere relevant for frivillige å få med seg (der er sikkert meir enn det vi har funne også).

Lenkje til samla oversikt over alt som vert streama finn du her; Streaming av arrangementer - Arendalsuka

Her er eit knippe arrangement som kan vere aktuelle for frivillige å følgje med på:

Tysdag 13. august
Frivillig beredskap - hva skjer hvis den forsvinner?
Tirsdag 13.8 2024 12:30 - 13:30
Arrangør: Gjensidigestiftelsen, Norske Kvinners Sanitetsforening, Frivillige Organisasjoners Redningsfaglige Forum (FORF)
Meir informasjon og lenkje til stream her

Vilkår for ideelle: tillit og fleksibilitet versus vinge klipping og tvangstrøye
Tirsdag 13.8 2024 14:30 - 15:30
Arrangør: Stiftelsen Signo, Stiftelsen Diakonhjemmet, Stiftelsen Diakonova Haraldsplass, Blå Kors, Kirkens Bymisjon
Meir informasjon og lenkje til stream her

Kan aktivitet som medisin bli resepten vi trenger på et sunnere Norge?
Tirsdag 13.8 2024 16:30 - 17:30
Arrangør: Aktivitetsalliansen
Meir informasjon og lenkje til stream her

Ungdomspartidebatt: Likestilling og inkludering av unge med funksjonsnedsettelser
Tirsdag 13.8 2024 18:30 - 19:30
Arrangør: Redd Barna, Likestillings- og diskrimineringsombudet, Unge funksjonshemmede

Onsdag 14. august

Hva betyr skogen for oss? Samtale med Nora Dåsnes
Arrangør: Natur og Ungdom, Naturvernforbundet, WWF, SABIMA
Onsdag 14.8 2024 13:30 - 14:15
Meir informasjon og lenkje til stream her

Blir kvinners stemmer hørt?
Onsdag 14.8 2024 14:30 - 15:30
Arrangør: Kvinnehelsealliansen, Norske Kvinners Sanitetsforening
Meir informasjon og lenkje til stream her

Spillemidler til kultur: Er det hull i pengesekken til Norsk tipping?
Onsdag 14.8 2024 16:00 - 16:45
Arrangør: Norsk musikkråd
Meir informasjon og lenkje til stream her

Fra inkludering til smart rekruttering
Onsdag 14.8 2024 16:30 - 17:30
Arrangør: Stiftelsen Signo, Norges Døveforbund
Meir informasjon og lenkje til stream her

Tas mannens helse på alvor?
Onsdag 14.8 2024 18:30 - 19:30
Arrangør: Prostatakreftforeningen

Den store utviklingsdebatten 2024
Onsdag 14.8 2024 18:30 - 19:30
Arrangør: ADRA Norge, Attac Norge, Besteforeldrenes klimaaksjon (BKA), Caritas, Changemaker, Debt Justice Norway, Digni, Fellesrådet for Afrika, FOKUS, FORUT, Forum for utvikling og miljø (ForUM), FN-Sambandet, Kirkens Nødhjelp, Norsk Folkehjelp, LHL Internasjonal, Mellomkirkelig råd, Norges Vel, Plan International Norge, Redd Barna, Røde Kors, SAIH, Sex & Politikk, Spire, UNICEF Norge, WWF Verdens naturfond, Strømmestiftelsen, Latin-Amerikagruppene i Norge (LAG), CARE Norge, Norges Kristne Råd, Misjonsalliansen

Torsdag 15. august

Hvordan kan et bredt fritidstilbud bidra til å redusere utenforskap blant barn og unge?
Torsdag 15.8 2024 11:00 - 11:45
Arrangør: GAME Norge
Meir informasjon og lenkje til stream her

Vi må handle for å øke mangfoldet!
Torsdag 15.8 2024 16:30 - 17:30
Arrangør: Frivillighet Norge

Universell utforming - Flotte visjoner men mangel på virkemiddel
Torsdag 15.8 2024 17:30 - 18:30